mitt 2012 - årsresumé

Eftersom jag inte bloggat så mycket detta året, så tänkte jag att jag kan slänga ihop en liten "resumé" av mitt år, månad för månad, så det har jag gjort & tänkte dela med mig av det till er :)

JANUARI
Mitt 2012 började i Spanien faktiskt, på Gran Canaria, med min pojkvän & min familj. Dit drog vi en vecka precis efter jul & stannade över nyår. Det var riktigt mysigt. Vi badade, mös, solade, åt god mat, skrattade gott & hade det allmänt roligt, precis så som en semster skall vara.

FEBRUARI
Februari rullade på, gick ju i skolan & pluggade som en jävla sate. Sanna fyllde 19 år, så det vart  en utgång för att fira henne. Jag & min pojkvän gottade oss med de godaste & mysigaste frukostarna. Malin kom till skolan med två olika skor på sig & vi skrattar ännu åt det. Posade framför kameran som jag alltid gör ;) Provade balklänningar & till slut så hittade jag min klänning, älskar den. Sen blev det självklart en eller två tacoskvällar med min fina vän Frida.

MARS
Sista året på gymnasiet hade vi som projektarbete att starta ett eget företag. Det gjorde jag tillsammans med mina goingar Cecilia & Carro. Vi tillverkade & sålde ljus. Och i början av mars ställde vi & alla andra företag ut på Svenska Mässan i Göteborg, det var en upplevelse. Jag fyllde 19 år & det skulle ju såklart firas med kalas & godaste hallon-gräddtårta. Denna månad fick vi även hämta ut våra studentmössor & herregud vad vi längtade efter den 8 juni!! Det började bli lite varmare & jag åt min första glass i vårsolen. Och såklart så löjlade jag med på ännu fler bilder ;)

APRIL
Vårmånaden april hade kommit & jag och camilla passade på att åka lite båt i Göteborgs hamn. Köpte ännu mer kläder & det blev en liten trip till trollhättan med Rickard, Camilla & Oskar. Det blev bowling, god mat, gott sällskap & en liten utgång. Eftersom jag älskar mat så vart det ett eller två besök på restaurang, riktigt mysig månad :)
 
MAJ
Det blev maj & det betydde att bal & student närmade sig med stormsteg. Jag har nog aldrig längtat efter någonting så mycket som jag gjorde. Helt sjukt. Men jag kämpade på i skolan och mellan allt plugg fick jag ändå in någon utgång eller två med goa människor. Det blev grill vid havet med fina Malin & Camilla. Det blev slutet på maj & jag fick en dator av min fina pappa i en tidig studentpresent, tack bästa pappa! Jag gick till frissan & slingade & klippte mig inför dagen med stort S. Det var så nära nu
att vi hade till och med målat på lakanen till vårt studentflak. Där det stod "Medvetslös idag, arbetslös imorgon". True story ;)

JUNI
Det blev juni, vilket betydde bal & student. Och jag har nu varit med om de bästa dagarna i mitt liv. Det var en sån helt jävla otrolig känsla så det går ju inte ens att beskriva. Pirret i magen man hade när man stod där uppe & såg alla föräldrar & nära & kära, jag ryser när jag tänker på det. Så himla underbart. Allt jävla plugg, läxor, redovisnigar, matte jävla C prov & gud vet allt, var nu över & vi var fria. Jag vill bara spola tillbaka tiden & ta studenten igen, igen och igen ;)
 
JULI
Nu när det inte var plugg som gällde för mig så vart det upp om dagarna & jobba istället. Vilket jag gjorde hela sommaren, förutom 14 dagar i augusti. Men ja, juli bestod av jobb såklart, någon utgång + konsert på hönö, där vi var ett gött jäkla gäng som såg kungen - björn rosenström. Helt sjukt bra! Har även fikat en massa, posat framför bilen, druckit goda drinkar & haft det allmänt underbart i Sveriges fina regniga & molniga sommar :D
 
AUGUSTI
Jobb, jobb, jobb. Lärde mig att öppna butiken, så det vart ju ett plus. Vilket betyder att jag fick börja tidigare & sluta tidigare, vilket jag tycker om. Det blev jobb fram till mitten av augusti ungefär. Träffade kompisar såklart, umgicks med min pojkvän. Jag, Rickard, Oskar, Camilla, Sanna & Fredrik, gav oss av upp mot Skara Sommarland, där vi sov över en natt i en husvagn & hade det kul på Sommarland. Sen den 25 augusti bar det av mot varmare grader :D

Jag, min pojkvän & hans föräldrar gav oss av till grekland & till skiathos. Det var den finaste ö jag någonsin sett. Den helt klart underbaraste vecka på riktigt, riktigt länge. Vi solade, badade, njöt, åt god mat, drack gott, skrattade & hade det helt jävla fantastiskt. Inte nog med att jag var på den finaste ö jag någonsin sett, jag var där med den finaste människan på jorden också. Älskar dig Rickard!

SEPTEMBER
September innehöll jobb den också, men helt sjukt härligt & tjäna pengar. Är riktigt glad att jag har detta jobb. Men denna månad blev det konsert, denna gång, kapten röd. Helt sjukt bra, mycket bättre i verkligheten. Blev även lite kalas, då min fina mamma fyllde år & jag & min bror cp:ade oss som vanligt. Blev bio med malin & lite mat på spice. Försökte träffa min pojkvän så mycket som möjligt, åkte till han så fort jag blev ledig, eftersom han bor i trollhättan så är det ju en bit & åka :(
 
OKTOBER
Gjorde om mina akrylnaglar såklart, denna gång testade jag med rosa glitter, vilket jag vart riktigt nöjd med. Åt på en mysig restaurang med mina goa tjejor. Det blev dags för en lite "klassåterföreningsfest" som blev hemma hos mig. Var helt underbart kul & träffa alla gymnasiekompisar igen, känns så konstigt ju, för innan har vi ju träffats varje dag i tre års tid. Löjlade mig framför kameran, igen ;) Åt riktigt goda & nyttiga luncher på jobbet. Den första snön kom :)

NOVEMBER
Åt god mat, åt gott godis. Jobbade ännu mera. God mat med goa vänner, filmkvällar, godis & chipsmys, söndagsmys framför solsidan med Josse & Malin. Della & Maria fyllde 18 år, blev en utgång för att fira dem. Kicki & Malin fyllde 19 år, så det blev en del firande denna månad. Var hemma hos mamma & blev bjuden på god mat. jag älskar mat!

DECEMBER

Blev en del utgångar denna månad, utgångar med fina människor, knarkade One Tree Hill om kvällarna. Träffade Rickard så mycket som möjligt. Jobbade julhelgen, vilket betyder att jag jobbade på julafton. Men slutade 14,15, så missade i alla fall inte Kalle Anka ;)

Jahopp, detta var väl en väldigt snabb resumé av mitt 2012. Jäklar vad långt det blev ;) Aja, nu är jag riktigt trött, gick ju upp kl 06:00 imorse, så det är ju inte så konstigt. Imorgon har jag en lite sovmorgon, vilket jag behöver. Hoppas ni har haft en fin dag, så hörs vi imorgon. Puss & godnatt
 

K o m m e n t a r e r
Postat av: Kajsa J

sv: Jag gör gärna bloglovinbyte!
Lägg till mig och säg vilket nummer du blev så gör jag samma sak med dig. Ha en fin kväll :)

2013-01-13 @ 20:59:53
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se
Postat av: Erika

sv. Vad härligt :)

2013-01-13 @ 21:25:40
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Erika

sv: Haha ja, studenten hade jag nog kunnat ta om och om igen :) Men orkar inte skolan och inte min klass, kanske borde njuta, men det är inte enkelt. Kommer bli en befrielse sen :)

2013-01-13 @ 21:55:03
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: ADARAS.SE - din bloggtidning på nätet!

sv: det stod i inlägget! ^^

2013-01-14 @ 00:40:01
URL: http://adaras.se
Postat av: S

Vilket år du har haft och vilka underbara och härliga bilder.

2013-01-14 @ 10:16:32
URL: http://baseballwife.blogg.se
Postat av: hanna

jag var på krogen haha :D

2013-01-14 @ 10:46:31
URL: http://hannawahlbergs.blogg.se

Här får du mer än gärna kommentera mitt inlägg. Tack fina du!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0