mina mål för 2013

När det blir ett nytt år som det nyss har blivit, så pratar folk om nyårslöften & man får ständigt frågan "har du några nyårslöften?". Jag svarar nästan altid nej, för jag har oftast inte det. Jag tycker att om man vill att saker och ting skall förändras, då är det väl bara att försöka göra det med en gång? Det måste väl inte bli ett nytt år för att saker skall förändras. Har funderat på det här och har bestämt mig för att inte kalla det för "nyårslöften", istället skall jag ha "några mål för 2013".

- Spara mer pengar. Enda sen jag fått min första inkomst - månadspeng, studiebidrag, lön & allt vart pengar nu kommer ifrån, så har faktiskt jag varit en jävel på att spara. Inte mycket, men i alla fall lite. Nu när jag tagit studenten och mitt liv inte består utav pluggande mer, utan nu är det jobb som gäller, så har jag ju betydligt mer pengar, vilket betyder att jag kan spara ännu mer pengar. Jag kan spara mer än hälften av min lön om jag vill & det ska jag fanimej ta & göra. Spara mycket pengar. Jag vet inte än till vad, kanske till en resa, en bil, eller till min alldeles första egna lägenhet. Men jag vet i alla fall att när den dagen kommer så kommer jag vara sjukt glad över att jag tänkte som tänkte.

- Äta bättre. Detta är nog ett mål som de flesta har, men det är ju såpass viktigt. Att tänka på vad man stoppar i sig. Är verkligen den där godisbiten eller den kakan så himla nödvändig? Nej, den är verkligen inte det, kanske för stunden, men hur länge varar det då? Max en minut. Så när jag får det där extrema sötsuget så ska jag ta mig ett äpple istället eller något annat gott & nyttigt.Detta är inte bara bra för figuren, utan jag tänker även på min hy som är så extremt känslig för vad jag stoppar i mig, för allt sånt kommer ju innifrån.

- Se saker mer positivt. Jag är en hejare på att förstora saker och ting & på att se saker värre än vad dem egentligen är. Så när jag stöter på att problem ska jag ta tag i det istället och se på det positivt, och göra vad jag kan för att försöka lösa det, istället för att tänka, fundera och oja över det.

- Blogga mer. Jahaja, detta har jag ju inte vart så bra på uner 2012 kan jag ju säga. Men det ska det bli ändring på under detta året. Nu har jag ju inte massa plugg som tar min lediga tid i alla fall, så kan ju inte skylla på det ;)

- Boka in en resa till sommaren med min Rickard. Detta är nog det minst svåraste målet jag har med 2013. Det gäller bara att ta reda på när, hur & vart vi ska åka. Det lutar mot Cypern, men som sagt, ingenting bestämt ännu. Men oj vad helt jävla underbart det ska bli, can't wait

Hoppas ni har haft en superfin dag,
hörs imorgon. Puss & kramis på er!


K o m m e n t a r e r
Postat av: hanna

hehe ja det förstår jag så är det för mig också man vill handla precis allt :D härligt att det är bra!

2013-01-10 @ 23:18:22
URL: http://hannawahlbergs.blogg.se
Postat av: Marja

Svar; Tack söta du :)! Allt är bara fint med mig.. Hur är det själv? :)

2013-01-11 @ 10:50:26
URL: http://missmb.devote.se

Här får du mer än gärna kommentera mitt inlägg. Tack fina du!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0