sebo specific

Förra veckan beställde jag produkterna nedan från Yves Rocher. Jag har tidigare testat många andra ansiktsprodukter, men ingenting har hjälpt. T.ex. Apotekets serie: Normaderm, men den hjälpte ingenting. Så jag köpte dessa för skoj skull.

Personligen, tycker jag att jag har en väldigt blandad hy. Dvs. Den är fet samtidigt som den kan vara lite torr på vissa ställen. Jag har också lite ojämnheter i min hy som jag gärna villa ha väck. Så jag köpte produkterna nedan. En serie för en fet och blandad hy.


1. Mild rengöring med peelingeffekt
Detta är rengöring, med peelingeffekt. Men har inte börjat använda denna än, väntar tills den andra rengöringen nedan är slut.

2. 2 in 1 ansiktsvatten
Detta vatten tar jag efter rengöring. Med detta vatten så blir ditt ansikte rengjort, samtidigt som det mattar till huden. Det luktar gräs, bokstavligen. Man känner att produkterna kommer från naturen, och det är bra.

3. Löddrande rengöringscréme
Denna har jag använt i en vecka snart. Det är små, små korn i crémen som peelar ansiktet effetivt. Kornen är väldigt starka, så man får tänka på att inte trycka för hårt mot ansiktet då det kan göra ont. Lukten ska vi inte säga något om, man känner ju att det inte är konstgjorde ämnen i, man känner att det kommer från naturen, det luktar gräs typ. Men kan känner sig verkligen ren och fräsch i ansiktet efteråt.

4. Intensivverkande créme mot ojämnheter
Alla dessa produkter använder jag morgon och kväll, likaså med denna créme. Jag skrev ju att de andra produkterna inte luktade så gott, men det gör denna. Den luktar gudomligt gott. Den är väldigt dryg också, så jag behöver inte alls ta så mycket. Denna är även mattande, det mattar till i huden. Men annars känner man sig verkligen fräsch i ansiktet efter denna kur.

Egentligen kan jag inte veta om produkterna verkligen är bra förrän om en månad eller något. Det ger ju inte resultat efter endast en vecka. Så skriver om dessa produkter i mitten av mars igen, hoppas det hjälper!

K o m m e n t a r e r
Postat av: sofiie - bloggare i värmland

så bra ^^

visst kan vi det, säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig direkt :)

2011-02-15 @ 16:46:48
URL: http://sophielarssoon.blogg.se/
Postat av: Camilla

det låter nice! Vad ska du göra i skåne? :) <3

2011-02-15 @ 18:37:57
URL: http://allaboutcamilla.blogg.se/

Här får du mer än gärna kommentera mitt inlägg. Tack fina du!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0